Dev franchising zircirlerine yatırımcı bulan Mike Manihane 12 Şubat’ta Türkiye’de İşte Manihane’nin pazarlayacağı şirketler...
Türkiye’deki franchise markalarının başarısı, dünyaca tanınmış franchise veren şirketlerin de ilgisini çekiyor. Yurtdışında başarıyla faaliyet gösteren bir çok uluslar arası zincir, hızla gelişen Türkiye pazarında yer alabilmek için yatırımcılar arıyor. Bu şirketlerden bazıları ise , bu işe daha ciddi sarılıp konuyu tamamen profesyonellere teslim ediyor. İşte bu profesyonellerden biri de Kaliforniya’da faaliyet gösteren Maret Corporation firmasının Başkanı Mike Minihane.
GYMBOREE:
Amerika kökenli çoçuk- eğlence merkezi olan Gymboree , 0-7 yaş arası çoçuklara eğlenceli, müzikli sportif etkinlikler sunmanın yanı sıra anne babalara çoçuklarıyla birlikte oyun oynama imkanı sunuyor. Gymboree salonlarına gelen aileler , çocukları için hazırlanmış çeşitli alanlara yönelik eğitici oyuncaklar , kitap ve kaset satışından da yararlanılabiliyor. Firma, 1977’den bu yana 12 değişik ülkede faaliyet gösteriyor. Gymboree, halen 450 kişiyi aşkın merkeze sahip. Aynı zamanda özel çocuk giyim koleksiyonuna da sahip olan bu firma, 500’den fazla mağaza zincirleriyle Avustralya , ABD, Kanada, İngiltere, İrlanda, Kolombiya, Meksika, Fransa, Tayvan, Singapur, Endonezya, Tayland, Malezya, El Salvador, Kore ve Porto Riko’da müşterilerine ulaşıyor. Yer aldığı sektörde lider konumda bulunan Gymboree’nin salonlarında yıl boyunca , haftada 45 dakikalık programlar uygulanıyor. Eğitim, spor ve eğlenceyi bir arada tutarak yapılan etkinliklerin çoçukların fiziksel zihinsel ve sosyal gelişimine katkıda bulunduğu dile getiriliyor.
MANCHU WOK:
Kanada kökenli Çin hızlı servis restoranı Manchu Wok; Kanton, Sechuan, Hunan ve Mandarin mutfaklarından seçmeler sunuyor. Zincir, taze hammaddesi ve sağlıklı pişirme tarzıyla son dönemde büyük ilgi görüyor. 1980’Den bu yana 200’den fazla restoran zinciri oluşturan Manchu Wok, daha çok alışveriş ve iş merkezlerinde müşterilerine hizmet veriyor. Ürün kalitesi , servis üstünlüğü ve temizlik konularında ilkeli davranmaya önem veren bir anlayışla çalışan restoranlarda, her gün değişen 30 özel mönü alternatifi sunuluyor.
MAD SCIENCE:
Amerika kökenli bir eğitim kuruluşu olan Mad Scıence, 5-12 yaş arası çocuklara eğlenceli deneylerle fizik öğretiyor. Müşterilerin bulunduğu yerde (oku, ev) sunuş yaparak 1988’den bu yana 1 milyondan fazla çocuğa deneylerle fizik anlatan zincir, Kanada, Yunanistan, Singapur, Tayvan, İrlanda ve Suudi Arabistan’da yaygın olarak hizmet veriyor. Eğitim ve eğlenceyi birleştiren, eğlendirirken öğreten ve hizmet verdiği okulları farklı kılan Mad Scıence, doğum günü partilerinden okuldaki fiik derslerine kadar çeşitli ortamlarda uygulanabiliyor. Kar marjı yüzde 60- 80 arasında değişen Mad Scıence, kendi kategorisinde Enterpreneurd dergisi tarafından 1996 ve 1997 yıllarında en iyi franchise sistemi şeçilmişti.
TERIYAKI:
Amerikalı Donato grubu, 1983 yılından bu yana Terıyakı adı altında Japon mutfağının eşsiz ürünlerini fast food olarak sunuyor. Terıyakı konseptinde taze sebze (Japon makarnası) buharda pişmiş pirinç, çok çeşitli etler, deniz ürünleri, ve sushi yer alıyor. Kendine has sosu, Terıyakı’yirakiplerinden ayırıyor. Müşterilerinin gözü önünde hazırlanan ürünler, tazelik garantisini veriyor.
MRS. VANELLIS:
İtalyan mutfağının zengin pizza çeşitleri ve günlük makarnalarından oluşan mönüsüyle Mrs. Vanellıs, evinizdeki lezzeti ve kaliteyi aratmıyor. Aynen pizzada gibi, kendi makarnamızı taze sebze, zengin et çeşitleri, etler, deniz ürünleri ve soslardan oluşan karışımlarla yaratabilirsiniz.
QUIZNO’S:
Fırında pişirilen özel ekmeğiyle ünlenen Quızno’s, 1981 yılında ABD Denver’de kuruldu. Halen Kanada, Japonyai ABD, Avustralya, Karayip Adaları’nda 1100 şubeyle faaliyet gösteriyor. 1981’den bu yana en hızlı yayılma gösteren fast-food zincirlerinden biri haline geldi. Amerika’nın üçüncü büyük sandviç zinciri olan Quızno’s mevcutlarına ek bin kadar franchise tarihinin en hızlı gelişen zinciri olmaya aday.
ALPHAGAPHICS:
Şirket gelişen teknolojiye paralel olarak, klasik baskı ve çoğaltmanın yanı sıra CD-Rom yayıncılığı ve internet hizmetleri de veriyor. 22 ülkedeki 300’den fazla Alphagaphıcs merkezi, 30 yıllık deneyimiyle, öncelikle iş dünyasına hizmet veriyor.